المنت میله ای

المنت میله ای

المنت میله ای

المنت میله ای به طور کل در صنعت برای مصارفی همچون گرمایش همرفتی، گرمایش تابشی و گرمایش رسانایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع المنت ها از نظر شکل و اندازه به طور قابل توجهی نسبت به هم متفاوت می باشند و بیشتر در کوره های نوع لیندبرگ و قدیمی استفاده می شوند.

اصلی ترین توانایی المنت حرارتی میله ای انتقال گرما با تماس مستقیم، با گاز، مایع و جامد می باشد. نسبت به دیگر المنت ها مصرف انرژی پایین تری دارد و به راحتی نصب می شود.

انواع المنت میله ای

کاربردهای المنت میله ای

این نوع المنت با توجه به جنس به کار رفته در آن و دمایی که می تواند تحمل کند، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. المنت میله ای با روکش مس و استیل 304 توانایی تحمل حداکثر دمای 150 تا 400 درجه سانتیگراد را دارد. بیشترین استفاده این نوع المنت در موارد زیر می باشد:

  • بخاری کانالی (تهویه مطبوع)
  • سیستم های هوای گرم
  • کوره های همرفت
  • کوره های خشک کن (خشک کن حرارتی)
  • کوچک کردن تونل ها (مانند تونل های شرینکینگ)
  • کباب کردن و دود کردن (غذا)
  • پخت رنگ، جوهر یا لاک
  • یخ زدایی
  • ذوب کردن
المنت میله ای چیست

مزایای المنت های میله ای

اصلی ترین مزیت این نوع المنت در دقت بالا در دمای معین و تنظیم شده در آن است. امکان کنترل دما، طول عمر بالا، انعطاف پذیری بسیار بالا، چگالی 120 وات بر اینج و ابعاد مناسب نیز جزو مزایای آن می باشد.

المنت حرارتی با جنس اینکونا توانایی تحمل 750 درجه ساتیگراد را دارد که در موارد خاص استفاده می شود. با داشتن طیف بالایی از قطرها در این نوع المنت، می توان در مقاومت های گوناگون از آن استفاده کرد.

از دیگر مزایای المنتهای میله ای می توان به مصرف بهینه انرژی، عملکرد سریع، ایمنی بالا، عدم نیاز به جریان همرفتی اشاره کرد.

انواع هیتر حرارتی میله ای

  1. هیترهای فین دار رادیاتی
  2. المنت های لوله ای ضد آب استخری
  3. هیتر های پره ای
  4. المنت لوله یا میله ای فلنج دار
المنت

موارد قابل استفاده از المنت های میله ای

  • برای گرم کردن مایعات ساکن با همرفت طبیعی
  • برای گرم کردن جامدات توسط رسانش
  • گرمایش از طریق تشعشع در یک بخاری

متریال های مصرفی در هیتر میله ای چیست؟

این نوع المنت حرارتی با قدرت و ظرفیت دمای بالا شامل چندین سیم کروم نیکل می باشد.

این سیم های در نیترید بور بسیار فشرده در داخل غلافی فولادی ضد زنگ 316 تعبیه می شود.

قطر و ضخامت غلاف خارجی از 6 میلی متر تا 30 میلی متر متغییر است.

غلاف خارجی ضخیم هیتر میله ای در برابر استرس مکانیکی و خوردگی مقاوم بوده و می تواند فشار عملیاتی به 300 بار نیز برسد.

منبع تغذیه تک فاز یا سه فاز از 12 ولت تا 660 ولت را دارا می باشد.

می تواند به صورت صاف یا موجدار تولید شود تا تبادل حرارتی را بهینه کند.

انتخاب المنت (میله ای) مناسب

قبل از خرید المنت مدنظر می بایست عوامل مختلفی را بررسی کنید و نسبت به نیازتان المنت مناسب خود را خریداری کنید. در ادامه با موارد مهم قبل از خرید المنت آشنا می شوید:

دمای مورد نیاز

میزان گرمایی که المنت تولید می کند، تعیین کننده می باشد. منظور از دمای مورد نظر، توجه به عوامل مختلفی همچون شرایط محیطی، نوع کاربرد و موادی که نیاز به گرم شدن دارد، بستگی دارد.

نوع کاربرد

المنت را می بایست با توجه به عملکردش در محیطی که قرار می گیرد، انتخاب کرد. به طور مثال در صنایع لوازم خانگی، از المنتهای میله ای با قیمت مناسب و سبک استفاده می شود. در صنعت غذایی، از المنت های میله ای که دارای مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی باشند، انتخاب می شود.

ابعاد و اندازه

با توجه به محیطی که قرار است المنت در آن قرار گیرد، ابعاد و اندازه مشخص می شود. بدلیل اینکه این نوع المنت ها در ابعادهای خاص قابل سفارش می باشند.

میزان توان مورد نیاز

میزان انرژی الکتریکی که المنت استفاده می کند، توان المنت میله ای را تعیین می کند. این میزان توان مورد نیاز، به عوامل زیادی همچون دمای مورد نظر، نوع کاربرد و ابعاد و اندازه بستگی دارد.

المنت پادکوپل

مشخصات اصلی محصول

بدلیل نقش حیاتی که این نوع المنت ها در دستگاه ها و تجهیزات صنایع مختلف دارند، یک سری مؤلفه‌های اصلی در آن ها باید رعایت شود.

توان و ولتاژ

توانایی تولید حرارت از 25 تا 4000 وات و ولتاژهای 220 تا 380 ولت را دارد. به همین دلیل می تواند در طیف های گسترده در انواع برنامه های مفید و کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

ماده اصلی سیم

از آلیاژهایی نظیر فولاد ضد زنگ، نیکروم و اینکونل در ماده ی سازنده المنت های میله ای استفاده می شود.این المنت ها می توانند حرارت تولید شده را در محدوده ی وسیعی از دماها مدیریت و کنترل کنند.

قطر و طول

در ابعاد متفاوتی از 20 تا 2000 سانتی متر طول و از 6 تا 20 میلی متر قطر تولید و عرضه می شود. علاوه بر داشتن ابعاد مختلف، توانایی انعطاف پذیری بالا را نیز دارند.

روکش

انواع روکش در هیترهای میله ای استفاده می شود؛ مانند مس، فولاد ضد زنگ و استیل. با داشتن روکش هایی با جنس های گوناگون در شرایط های محیطی مختلف و امکان خوردگی های متفاوت، بسیار مفید است.

دمای کارکرد

هیترهای میله ای توانایی کارکرد در دمایی بین 150 تا 3500 درجه سانتیگراد را دارند. این امر باعث می شود تا در کوره های داغ صنعتی بسیار مناسب و موثر باشند.

المنت

خرید المنت

گروه صنعتی پادکوپل تولید کننده انواع المنت، سنسور دما و ترموکوپل می باشد.

جهت مشاوره و خرید محصولات پادکوپل با ما تماس بگیرید.

خرید محصول

در بخش مقالات می توان مطالبی در مورد چگونه دما را تولید و کنترل کنیم یاد گرفت.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی تر روی مقاله کلیک کنید.